Nie daj się oszukać podczas zakupów w Internecie !
W ostatnich latach coraz więcej osób korzysta ze sklepów internetowych oraz portali aukcyjnych. Niestety Internet to miejsce, w którym również możemy natknąć się na oszustów, którzy nie przebierają w środkach, bazując przede wszystkim na naiwności i nieświadomości przeciętnego użytkownika sieci. Biorąc pod uwagę fakt, że okres przedświąteczny sprzyja robieniu zakupów „w pośpiechu”, wodzisławscy policjanci apelują o ostrożność w cyberprzestrzeni.
Nowe technologie, które mają nam ułatwić codzienne życie niosą za sobą także zagrożenia, jak chociażby to, że wykorzystają je również przestępcy. Oszustwa na platformach zakupowych już na stałe wpisały się w funkcjonowanie kupujących i sprzedających na portalach sprzedażowych, a cyberprzestępcy wręcz zaskakują coraz to nowymi sposobami działania. Biorąc pod uwagę fakt, że okres przedświąteczny sprzyja robieniu zakupów „w pośpiechu”, wodzisławscy policjanci apelują o ostrożność, również w tym obszarze.
SPRZEDAWCA
- Korzystaj ze znanych sklepów, internetowe super-okazje często okazują się oszustwami,
- Przeczytaj regulamin sklepu i zasady zwrotu towarów, zweryfikuj dane rejestrowe firmy,
- Sprawdź opinie o sprzedawcy na platformie handlowej i w niezależnych serwisach z opiniami,
- Zwróć uwagę na opisy oferowanych produktów. Niechlujny, pełen błędów opis i okazyjna cena to prawdopodobnie próba oszustwa,
- Korzystaj z platform handlowych w aplikacjach lub ze stron oferujących ochronę kupującego i oferty różnych sprzedawców,
- Znajdź innego sprzedawcę, jeśli masz jakąkolwiek wątpliwość.
PŁATNOŚĆ
- Sprawdź świeże opinie na temat sprzedawcy,
- W razie wątpliwości wybierz płatność za pobraniem albo płatność kartą (płatność kartą możesz reklamować w banku),
- Przelewem płać tylko w serwisach oferujących ochronę kupującego. Mały sklep przyjmujący tylko przelew jest podejrzany,
- Zabezpiecz konto bankowe dwuskładnikowym uwierzytelnianiem z aplikacji albo kodem SMS lub zdrapką.
DOSTAWA
- Zamów dostawę z opcją sprawdzenia zawartości przesyłki,
- Utrzymuj kontakt ze sprzedawcą,
- Zachowaj korespondencję ze sprzedawcą,
- W razie problemów rozpocznij procedurę reklamacji w ramach platformy handlowej, operatora płatności, zgłoś reklamację do banku, zgłoś sprawę na policję.
Więcej informacji uzyszkasz tutaj : Kompendium wiedzy - jak nie dać się oszukać w Internecie