Wiadomości

Nie daj się oszukać podczas zakupów w Internecie !

Data publikacji 09.12.2021

W ostatnich latach coraz więcej osób korzysta ze sklepów internetowych oraz portali aukcyjnych. Niestety Internet to miejsce, w którym również możemy natknąć się na oszustów, którzy nie przebierają w środkach, bazując przede wszystkim na naiwności i nieświadomości przeciętnego użytkownika sieci. Biorąc pod uwagę fakt, że okres przedświąteczny sprzyja robieniu zakupów „w pośpiechu”, wodzisławscy policjanci apelują o ostrożność w cyberprzestrzeni.

Nowe technologie, które mają nam ułatwić codzienne życie niosą za sobą także zagrożenia, jak chociażby to, że wykorzystają je również przestępcy. Oszustwa na platformach zakupowych już na stałe wpisały się w funkcjonowanie kupujących i sprzedających na portalach sprzedażowych, a cyberprzestępcy wręcz zaskakują coraz to nowymi sposobami działania. Biorąc pod uwagę fakt, że okres przedświąteczny sprzyja robieniu zakupów „w pośpiechu”, wodzisławscy policjanci apelują o ostrożność, również w tym obszarze.

SPRZEDAWCA

  • Korzystaj ze znanych sklepów, internetowe super-okazje często okazują się oszustwami,
  • Przeczytaj regulamin sklepu i zasady zwrotu towarów, zweryfikuj dane rejestrowe firmy,
  • Sprawdź opinie o sprzedawcy na platformie handlowej i w niezależnych serwisach z opiniami,
  • Zwróć uwagę na opisy oferowanych produktów. Niechlujny, pełen błędów opis i okazyjna cena to prawdopodobnie próba oszustwa,
  • Korzystaj z platform handlowych w aplikacjach lub ze stron oferujących ochronę kupującego i oferty różnych sprzedawców,
  • Znajdź innego sprzedawcę, jeśli masz jakąkolwiek wątpliwość.

PŁATNOŚĆ

  • Sprawdź świeże opinie na temat sprzedawcy,
  • W razie wątpliwości wybierz płatność za pobraniem albo płatność kartą (płatność kartą możesz reklamować w banku),
  • Przelewem płać tylko w serwisach oferujących ochronę kupującego. Mały sklep przyjmujący tylko przelew jest podejrzany,
  • Zabezpiecz konto bankowe dwuskładnikowym uwierzytelnianiem z aplikacji albo kodem SMS lub zdrapką.

DOSTAWA

  • Zamów dostawę z opcją sprawdzenia zawartości przesyłki,
  • Utrzymuj kontakt ze sprzedawcą,
  • Zachowaj korespondencję ze sprzedawcą,
  • W razie problemów rozpocznij procedurę reklamacji w ramach platformy handlowej, operatora płatności, zgłoś reklamację do banku, zgłoś sprawę na policję.

Więcej informacji uzyszkasz tutaj : Kompendium wiedzy - jak nie dać się oszukać w Internecie

Powrót na górę strony