„Morderca nie zawsze ma broń” nowa kampania Miasta Wodzisław Śląski z udziałem wodzisławskiej Policji w odsłonie dot. bezpieczeństwa w ruchu drogowym
Nie trzeba mieć broni, by skrzywdzić. Wystarczy chwila nieuwagi za kierownicą, telefon w dłoni na przejściu dla pieszych czy wymuszenie pierwszeństwa. Miasto Wodzisław Śląski rozpoczyna kampanię społeczną pn. „Morderca nie zawsze ma broń”, która ma przypomnieć, że bezpieczeństwo to nie tylko przepisy - to codzienne decyzje każdego z nas.
Miejska kampania została podzielona na cztery części, z których każda poświęcona jest innemu ważnemu aspektowi codziennego życia: bezpieczeństwu w ruchu drogowym, zdrowiu psychicznemu, zdrowemu odżywianiu oraz ekologii. Pierwsza z nich - skupia się na odpowiedzialności uczestników ruchu drogowego. W tej odsłonie działania edukacyjne i profilaktyczne będą prowadzone przez Urząd Miasta w Wodzisławiu Śląksim oraz policjantów z Komendy Powiatowej Policji w Wodzisławiu Śląskim.
Ważnym elementem kampanii jest konkurs na krótki film o bezpieczeństwie w ruchu drogowym, który startuje już dziś tj. 4 listopada i potrwa do 1 grudnia. Uczestnicy będą mogli w kreatywny sposób pokazać, jak unikać zagrożeń i dbać o życie swoje oraz innych.
Hasło kampanii „Morderca nie zawsze ma broń” celowo prowokuje do myślenia. Nie jest to jednak hasło o przemocy w dosłownym znaczeniu, lecz o odpowiedzialności, oraz o tym, że każdy z nas może być sprawcą czyjegoś nieszczęścia, jeśli zabraknie rozwagi.
W pierwszej części kampanii „mordercą” może być kierowca, który prowadzi z telefonem w ręku lub pieszy wchodzący na jezdnię bez odblasku. W kolejnych odsłonach akcji Miasta Wodzisławia Śląskiego to może być ktoś, kto używa telefonu do hejtowania i rani słowem, ten, kto lekceważy zdrowe odżywianie, zatruwając własny organizm, czy osoba, która spala niedozwolone substancje, trując powietrze i innych ludzi. Hasło ma przypominać, że zagrożenie często nie jest oczywiste, a odpowiedzialność zaczyna się od małych, codziennych wyborów. Kolejne etapy kampanii dotyczące zdrowia psychicznego, zdrowego stylu życia i ekologii, będą realizowane w przyszłym roku, przy współpracy z innymi instytucjami i organizacjami.
Kampania „Morderca nie zawsze ma broń” to apel o rozwagę i empatię - nie tylko na drodze, ale także w codziennym życiu.




