Kampania "Z głową w sieci"

Zwróciłeś już uwagę na bilbordy "Nie daj się złowić w sieci"?

Wodzisławska Policja prowadzi własną kampanię profilaktyczną pn. "Z głową w sieci". Celem działań jest zwrócenie uwagi na problem cyberprzestępczości. "Nie daj się złowić w sieci" - zauważyłeś już takie bilbordy?

Wodzisławska Policja prowadzi własną kampanię profilaktyczną pn. " Z głową w sieci". Cyberprzestrzeń stała się ważnym obszarem działaności profilaktycznej Policji. Obserwowany do tej pory dynamiczny rozwój technologii cyfrowych świadczy nie tyko o zmianach cywilizacyjnych, które umożliwiają korzystanie z różnych usług, pozyskiwanie wiedzy, nawiązywanie kontaktów interpersonalnych, ale również wpływa na życie człowieka w każdym wieku, stając się źródłem zagrożeń. Z inicjatywy wodzisławskiego profilaktyka, podkomisarza Patryka Błasika, w klasach IV-VIII szkół podstawowych zostały przeprowadzone badania, które wykazały, iż wśród nieletnich dochodzi do popełniania czynów zabronionych związanych z korzystaniem przez nich z internetu, spora ilość osób doświadczyła wybranych form cyberprzemocy, a w ponad połowie badanych przypadków może dochodzić do ograniczonej kontroli rodzicielskiej dziecka podczas korzystania z internetu lub jej zupełnego braku. Według badań najczęstszymi przypadkami czynów zabronionych, z którymi spotkali się młodzi respondenci, dotyczyło używania wulgaryzmów, ośmieszania, nękania oraz włamania na różnego rodzaju konta internetowe. Niepokojącym zjawiskiem wynikającym z uzyskanych odpowiedzi jest udostępnianie w internecie informacji na temat swojego miejsca zamieszkania, numeru telefonu, zdjęć i filmików ze swoim wizerunkiem. Pozytywnym natomiast wynikiem badań jest wskazanie rodziców, jako osób, do których ankietowani zwróciliby się o pomoc. Czy jednak nasza młodzież wie, kiedy jest ten czas, aby szukać pomocy, zanim będzie za późno..

Kampania "Z głową w sieci" została stworzona po to, aby uświadomić jej adresatów na temat zjawiska cyberprzestępczości oraz by promować bezpieczne postawy podczas korzystania z internetu.

Na terenie Wodzisławia Śląskiego pojawiły się bilbordy promujące kampanię wodzisławskiej Policji. Powstały po to, aby zwrócić uwagę na zagrożenia, jakie niesie za sobą cyberprzestrzeń. Bilbordy pojawiły się na ul. Bogumińskiej, Pszowskiej, Rybnickiej i 26 Marca w Wodzisławiu Śląskim, a finansowane są ze środków przekazywanych przez Urząd Miasta Wodzisławia Śląskiego na Wojewódzki Fundusz Wsparcia Policji. 

Założeniem kampanii jest przeprowadzenie spotkań profilaktycznych z uczniami szkół podstawowych oraz z ich rodzicami. Naszym celem jest nabycie przez młodzież umiejętności bezpiecznego korzystania z internetu,  świadomości zagrożeń oraz wiedza, jak nie paść ofiarą i jak nie zostać sprawcą cyberprzestępstwa. Działania w ramach  kampanii zostały zaplanowane do końca roku szkolnego. Kampania jest realizowana na terenie miasta Wodzisław Śląski oraz Radlina, finansowana jest przez Urząd Miasta Wodzisław Śląski i Urząd Miasta Radlin.

 

  • zdjęcie przedstawia bilbord kampanii o nazwie "Nie daj się złowić w sieci"
  • zdjęcie przedstawia bilbord kampanii o nazwie "Nie daj się złowić w sieci"
  • zdjęcie przedstawia bilbord kampanii o nazwie "Nie daj się złowić w sieci"
  • zdjęcie przedstawia bilbord kampanii o nazwie "Nie daj się złowić w sieci"
  • zdjęcie przedstawia bilbord kampanii o nazwie "Nie daj się złowić w sieci"
  • zdjęcie przedstawia bilbord kampanii o nazwie "Nie daj się złowić w sieci"
  • zdjęcie przedstawia bilbord kampanii o nazwie "Nie daj się złowić w sieci"
  • zdjęcie przedstawia bilbord kampanii o nazwie "Nie daj się złowić w sieci"
  • zdjęcie przedstawia bilbord kampanii o nazwie "Nie daj się złowić w sieci"
Powrót na górę strony